Vigtig Information

 

Passport

Husk

Når du booker anbefaler vi, at du tjekker vores smiley ordning. Der er smileyordning på alle hoteller under tilbud. Hold musen henover smileyen og du får flere oplysninger. Er der ingen eller få anmeldelser anbefaler vi, at I undersøger anmeldelser på Tripadvisor.dk. Anmeldelser er ikke hele sandheden men en god vejleder. 

Så snart du har booket din rejse på vores hjemmeside er den bindende for dig og rejseselskabet. Ved eventuel annullering - læs længere nede på denne side. 

Den juridiske aftale er mellem jer og rejsebureauet. Skov Rejser er formidler af rejsen

Husk at alle familiemedlemmer skal have eget pas. 

Du kan kun booke et værelse ad gangen på vores side. Selvom du vil booke 4 voksne får I kun et værelse. I dobbeltværelse vil der så blive sat 2 ekstra senge ind. Familieværelse og andre kan have flere rum på samme værelse.

Det er vigtigt, at navnet i dit pas og på dine rejsepapirer er stavet på den samme måde. Hvis dit navn indeholder Æ, Ø og Å skal de helst ikke bruges ved bestillingen. Hvis du vil bruge et navn med et af disse bogstaver, skal de skrives som følgende; Æ som “Ae”, Ø som “Oe” og Å som “Aa”. Kig evt. nederst i dit pas (den blå linje), hvordan dit navn staves. Er der stavefejl eller slå fejl kan de rettes men ofte mod et gebyr

Flyændringer 

Der er altid forbehold for ændringer i flytiderne. Flytider kan ændres indenfor samme dag. Direkte fly kan også i sjældne tilfælde ændres til rejser med 1 stop. 

I Tyskland betragtes ud- og hjemrejse som rejsedage og derfor kan rejseselskabet ændre flytider indenfor samme dag uden at I kan få kompensation. Skulle en hjemrejse f.eks. ændres fra eftermiddag til formiddag kan I ej heller få kompensation for f.eks. manglende frokost. 

Værelser skal ofte forlades om formiddagen på afrejsedato og på ankomstdatoen skal man regne med at kunne få det om eftermiddagen. Kommer man før kan man tale med receptionen om det er ledigt før. Det vil sige, at kommer man om natten eller formiddag kan der være ventetid på værelset. 

  

billetter_ikon_tickets.jpg

Billetter

I vil modtage jeres billetter ca. 5-10 dage før afrejse (medmindre det er LastMinute) - billetter kan komme enten via post, som TICKETLOS (ingen fysiske billetter) eller via e-mail. Venligst tjek jeres SPAM-filter inden I vælger at rykke for billetter. 

Hvis i ikke har modtaget billetterne 3 dage før afrejsen, så kontakt os venligst.

Du vil modtage en rejsebekræftelse (ein Sicherungsschein/Bestätigung). Husk at du SKAL medbringe rejsebekræftigelsen (Sicherungsschein/Bestätigung) under rejsen.

Visum og pasregler: Tjek, om passet er gyldigt før du rejser! I nogle tilfælde kan det være et krav, at jeres pas er gyldigt indtil 6 mdr. efter hjemkomst. Du kan følge med i reglerne for visum og pas ved at gå ind på Udenrigsministeriets hjemmeside (klik her), der opdateres jævnligt efter de nyeste gældende regler. 

--> Flere spørgsmål til billetter? Læs mere om billetter her. 

  

5_eller_flere_voksne_i_grupperejserne.png 

Grupperejser

Hvis du skal bruge mere end én boligenhed (én lejlighed/ét værelse).

--> Modtage et samlet tilbud ved at udfylde vores grupperejseformular

Hos følgende rejsebureauer er det muligt at booke grupperejse til mere end 6 personer. Det vil altså blive mellem disse bureauer at I vil modtage tilbud. Har I selv fundet tilbud på vor hjemmeside som I ønsker at vi skal booke manuelt er det vigtigt, at det er hos et af disse bureauer ellers kan prisen stige lidt.  

Her er bureauerne: 

TUI Gruppe (TUID, 1-2 Fly,GULET etc.), Alltours, Condor, Dertour, Meiers Weltreisen, ITS, ITSB, Jahn Reisen, ITT, Jahn Aut, Neckermann, TIP, TOC, OGE, PHX, SLR, AIR

 

Baggage

Bagageregler

Vær opmærksom på at man skal betale når bagagen vejer for meget. Du må hos de fleste selskaber medbringe 20 kg bagage pr. person samt 5 kg. håndbagage (max mål for håndbagage: længde x bredde x højde: 55 x 40 x 23 cm. – summen må ikke overstige 115 cm). Husk at alle ledninger til barbermaskine, PC, kamera m.m. skal være i kufferten og ikke medtages som håndbagage. Det samme gør sig gældende med alle væsker. Vi tager forbehold for evt. ændringer. Ydermere kan det være at der er kommet flere flyselskaber til som ikke findes på listen. Skulle dette være tilfældet er Du velkommen til at kontakte os.

--> Besøg vores side hvor vi har samlet links til bagageregler for alle flyselskaber

 

 

Details

Afbestilling af rejsen

Så snart du har booket din rejse på vores hjemmeside er den bindende for dig og rejseselskabet. Hvis du afbestiller rejsen, tilbageholder det tyske rejseselskabet et vist beløb. Beløbet er forskelligt fra rejsearrangør til rejsearrangør og kan løbe op til 90 % af rejseprisen, men det er afhængigt af, hvor lang tid før afrejse du afbestiller rejsen. Læs detaljerne i rejsearrangørens AGB (deres rejsebetingelser).

--> Vi anbefaler at du tegner en afbestillingsforsikring.

 

Tilkøb af forsikring?

Når du rejser via en tysk rejsearrangør har du brug for de samme forsikringer som hvis du rejser med en dansk rejsearrangør. I sammenhæng med at rejse, tegner de fleste en årsrejseforsikring hos deres nuværende forsikringsselskab, eller bestiller en forsikring når de booker rejsen. Denne forsikring sørger for hjemtransport ved sygdom eller død. For at få lægebehandling i europæiske lande er det vigtig, at du har et blåt europæisk sygesikringskort, som fås ved jeres bopælskommune indenfor 6 uger! Når du rejser udenfor Europa skal der tegnes en ekstra-forsikring som også dækker lægebehandling. Forhør dig evt. hos dit eget forsikringsselskab.

Tip: Forsikringer dækker oftest kun i skadestilfælde hvor rejsen påbegynder i Danmark. Hér er det vigtig, at du husker, at selvom du flyver fra Hamborg, så er du taget hjemmefra din bopæl i Danmark – du/I forlader jo bopælen i Danmark med bil/tog/bus for at komme til Hamborg Lufthavn.

Ønsker du at tilkøbe en rejseforsikring, har du mulighed for det her:

--> Her kan du tilkøbe en rejseforsikring

 

 

klager.png

Klager

Vil du klage over dit ophold, skal du klage til det tyske rejsebureau, du har købt rejsen hos. Det er ikke Skov Rejser, der har aftalerne med hotellerne, det er de tyske rejseselskaber, og det er derfor dem, du skal henvende dig til. Har du oplevet fejl og mangler på ferien og vil klage, når du vender hjem? Vi guider dig igennem processen på nedenstående link, hvor du kan klage.

--> Læs mere om hvordan du klager.  Få mere information 

  


Questions

Mangler du svar?

Inden i kontakter os, så vær opmærksom på, at I kan nemt kan finde svar på rigtig mange spørgsmål vedrørende jeres rejse.

 --> Se vores "Spørgsmål og svar", hvor du kan søge på dit spørgsmål