Vigtig Information

 

Passport

Husk

Når du booker anbefaler vi, at du tjekker vores smiley ordning. Der er smileyordning på alle hoteller under tilbud. Hold musen henover smileyen og du får flere oplysninger. Er der ingen eller få anmeldelser anbefaler vi, at I undersøger anmeldelser på Tripadvisor.dk. Anmeldelser er ikke hele sandheden men en god vejleder. 

Så snart du har booket din rejse på vores hjemmeside er den bindende for dig og rejseselskabet. Ved eventuel annullering - læs længere nede på denne side. 

Den juridiske aftale er mellem jer og rejsebureauet. 

Husk at alle familiemedlemmer skal have eget pas. 

Du kan kun booke et værelse ad gangen på vores side. Selvom du vil booke 4 voksne får I kun et værelse. I dobbeltværelse vil der så blive sat 2 ekstra senge ind. Familieværelse og andre kan have flere rum på samme værelse.

Det er vigtigt, at navnet i dit pas og på dine rejsepapirer er stavet på den samme måde. Hvis dit navn indeholder Æ, Ø og Å skal de helst ikke bruges ved bestillingen. Hvis du vil bruge et navn med et af disse bogstaver, skal de skrives som følgende; Æ som “Ae”, Ø som “Oe” og Å som “Aa”. Kig evt. nederst i dit pas (den blå linje), hvordan dit navn staves.

Der er altid forbehold for ændringer i flytiderne. 

I Tyskland betragtes ud- og hjemrejse som rejsedage og derfor kan rejseselskabet ændre flytider indenfor samme dag uden at I kan få kompensation. Skulle en hjemrejse f.eks. ændres fra eftermiddag til formiddag kan I ej heller få kompensation for f.eks. manglende frokost. 

Værelser skal ofte forlades om formiddagen på afrejsedato og på ankomstdatoen skal man regne med at kunne få det om eftermiddagen. Kommer man før kan man tale med receptionen om det er ledigt før. Det vil sige, at kommer man om natten eller formiddag kan der være ventetid på værelset. 

  

billetter_ikon_tickets.jpg

Billetter

I vil modtage jeres billetter ca. 5-10 dage før afrejse (medmindre det er LastMinute) - billetter kan komme enten via post, som TICKETLOS (ingen fysiske billetter) eller via e-mail. Venligst tjek jeres SPAM-filter inden I vælger at rykke for billetter. Tak. 

Hvis i ikke har modtaget billetterne 3 dage før afrejsen, så kontakt os venligst.

Du vil modtage en rejsebekræftelse (ein Sicherungsschein/Bestätigung). Husk at du SKAL medbringe rejsebekræftigelsen (Sicherungsschein/Bestätigung) under rejsen.

Visum og pasregler: Tjek, om passet er gyldigt før du rejser! I nogle tilfælde kan det være et krav, at jeres pas er gyldigt indtil 6 mdr. efter hjemkomst. Du kan følge med i reglerne for visum og pas ved at gå ind på Udenrigsministeriets hjemmeside (klik her), der opdateres jævnligt efter de nyeste gældende regler. 

--> Flere spørgsmål til billetter? Læs mere om billetter her. 

  

5_eller_flere_voksne_i_grupperejserne.png 

Grupperejser

Hvis du skal bruge mere end én boligenhed (én lejlighed/ét værelse).

--> Modtage et samlet tilbud ved at udfylde vores grupperejseformular

Hos følgende rejsebureauer er det muligt at booke grupperejse til mere end 6 personer. Det vil altså blive mellem disse bureauer at I vil modtage tilbud. Har I selv fundet tilbud på vor hjemmeside som I ønsker at vi skal booke manuelt er det vigtigt, at det er hos et af disse bureauer ellers kan prisen stige lidt.  

Her er bureauerne: 

TUI Gruppe (TUID, 1-2 Fly,GULET etc.), Alltours, Condor, Dertour, Meiers Weltreisen, ITS, ITSB, Jahn Reisen, ITT, Jahn Aut, Neckermann, TIP, TOC, OGE, PHX, SLR, AIR

 

Baggage

Bagageregler

Vær opmærksom på at man skal betale når bagagen vejer for meget. Du må hos de fleste selskaber medbringe 20 kg bagage pr. person samt 5 kg. håndbagage (max mål for håndbagage: længde x bredde x højde: 55 x 40 x 23 cm. – summen må ikke overstige 115 cm). Husk at alle ledninger til barbermaskine, PC, kamera m.m. skal være i kufferten og ikke medtages som håndbagage. Det samme gør sig gældende med alle væsker. Vi tager forbehold for evt. ændringer. Ydermere kan det være at der er kommet flere flyselskaber til som ikke findes på listen. Skulle dette være tilfældet er Du velkommen til at kontakte os.

--> Besøg vores side hvor vi har samlet links til bagageregler for alle flyselskaber

 

 

Details

Afbestilling af rejsen

Så snart du har booket din rejse på vores hjemmeside er den bindende for dig og rejseselskabet. Hvis du afbestiller rejsen, tilbageholder det tyske rejseselskabet et vist beløb. Beløbet er forskelligt fra rejsearrangør til rejsearrangør og kan løbe op til 90 % af rejseprisen, men det er afhængigt af, hvor lang tid før afrejse du afbestiller rejsen. Læs detaljerne i rejsearrangørens AGB (deres rejsebetingelser).

--> Vi anbefaler at du tegner en afbestillingsforsikring.

 

Tilkøb af forsikring?

Når du rejser via en tysk rejsearrangør har du brug for de samme forsikringer som hvis du rejser med en dansk rejsearrangør. I sammenhæng med at rejse, tegner de fleste en årsrejseforsikring hos deres nuværende forsikringsselskab, eller bestiller en forsikring når de booker rejsen. Denne forsikring sørger for hjemtransport ved sygdom eller død. For at få lægebehandling i europæiske lande er det vigtig, at du har et blåt europæisk sygesikringskort, som fås ved jeres bopælskommune indenfor 6 uger! Når du rejser udenfor Europa skal der tegnes en ekstra-forsikring som også dækker lægebehandling. Forhør dig evt. hos dit eget forsikringsselskab.

Tip: Forsikringer dækker oftest kun i skadestilfælde hvor rejsen påbegynder i Danmark. Hér er det vigtig, at du husker, at selvom du flyver fra Hamborg, så er du taget hjemmefra din bopæl i Danmark – du/I forlader jo bopælen i Danmark med bil/tog/bus for at komme til Hamborg Lufthavn.

Ønsker du at tilkøbe en rejseforsikring, har du mulighed for det her:

--> Her kan du tilkøbe en rejseforsikring

 

 

Klager

Vil du klage over dit ophold, skal du klage til det tyske rejsebureau, du har købt rejsen hos. Det er ikke Skov Rejser, der har aftalerne med hotellerne, det er de tyske rejseselskaber, og det er derfor dem, du skal henvende dig til.  

Klagen skal skrives på tysk eller engelsk og sendes til vores tyske samarbejdspartner Travianet på mailadressen [email protected] (Vi ved, at rejsebureauet LMX kræver, at klagen er på tysk - Google Translate er fint). Travianet skal have den senest 1 måned efter, du er kommet hjem fra rejsen. Det er desværre et krav, at klagen kommer direkte fra kunden, og den kan derfor ikke formidles igennem os. Vi modtager dog meget gerne feedbacken, da vi løbende vurderer, om vi skal blackliste hoteller. 

Heldigvis modtager de rejseselskaber, vi samarbejder med, kun ganske få klager. Hvis du vil klage, er der nogle ting, du skal være opmærksom på:

Det er vigtigt, at rejseselskabet/guiden vedkender sig problemet, mens du er på hotellet. Det er meget svært at få medhold i en klage, når du først er kommet hjem. Søg derfor dialogen, mens du er på ferien, så rejseselskabet har en reel mulighed for at hjælpe dig. Hvis du ikke er tilfreds med løsningen, så gør opmærksom på det med det samme. Læs også "Utilfreds med værelset eller hotellet?" og "Vil du klage, når du kommer hjem?", som du finder længere nede.

En klage skal som sagt sendes direkte til rejseselskabet senest 1 måned efter hjemkomsten. Skriv i klagen, at du ønsker en økonomisk kompensation. Typisk er kompensationen et vist beløb i procent af rejsens pris og beregnes ud fra “Frankfurter Tabellen”, som er et standardskema. Det er rejsearrangørens beslutning, hvilken kompensation de giver, men de orienterer sig først på “Frankfurter Tabellen”.

Husk, at alle voksne deltagere skal skrive under på klagen, inden den sendes. Når klagen er sendt, har det tyske rejsebureau 10 uger til at behandle klagen. Hvis du er utilfreds med afgørelsen, skal klagen behandles ved en tysk domstol.


Utilfreds med værelset eller hotellet?

Det absolut bedste, du kan gøre, er at finde en løsning, mens du er på ferien. Så undgår du at skulle sætte gang i en klageproces efterfølgende.

Fortæl hotellets personale og guiden om det, du er utilfreds med. Tag fx nogle billeder, og find eventuelt nogle vidner. I de fleste tilfælde er det muligt at flytte til et andet værelse eller evt. et andet hotel. Hvis du flytter til et værelse eller hotel i en bedre kategori, skal du selv betale prisforskellen.

Vil du klage, når du kommer hjem?

Er det ikke lykkedes dig at få klaret det hele på destinationen, og du stadig ønsker at klage, når du kommer hjem, så er følgende vigtigt: 

Sørg for at tage billeder, hvis det er muligt. Husk at tale med guiden - du skal kunne bevise, at du har forsøgt at få problemet løst på stedet. Få guidens navn, og få ham til at udfylde en klageformular med underskrift på. Ønsker du kompensation, så skriv også det. Om du kan få kompensation, er helt op til det tyske rejsebureau og desværre ikke noget, Skov Rejser har indflydelse på. Der er faste regler og tariffer på kompensation.  

Vores erfaring viser, at det er meget svært at få kompensation for fx kedelig eller for lidt mad at vælge imellem, hvis der er lidt beskidt, eller hvis værterne er uhøflige. Det er meget individuelt, hvad man forventer og finder uacceptabelt, og derfor svært at sætte en standard, som alle er tilfredse med.

Vi anbefaler på det kraftigste, at du forsøger at klare det på stedet - det er den bedste løsning, og det sikrer også dig en bedre ferie. 



Questions

Mangler du svar?

Inden i kontakter os, så vær opmærksom på, at I kan nemt kan finde svar på rigtig mange spørgsmål vedrørende jeres rejse.

 --> Se vores "Spørgsmål og svar", hvor du kan søge på dit spørgsmål