Vigtig Information

 

Passport

Husk

Så snart du har booket din rejse på vores hjemmeside er den bindende for dig og rejseselskabet. Ved eventuel annullering - læs længere nede på denne side. 

Husk at alle familiemedlemmer skal have eget pas. 

Du kan kun booke et værelse af ad gangen på vores side. Selvom du vil booke 4 voksne får I kun et værelse. I dobbeltværelse vil der så blive sat 2 ekstra senge ind. Familieværelse og andre kan have flere rum på samme værelse.

Det er vigtigt, at navnet i dit pas og på dine rejsepapirer er stavet på den samme måde. Hvis dit navn indeholder Æ, Ø og Å skal de helst ikke bruges ved bestillingen. Hvis du vil bruge et navn med et af disse bogstaver, skal de skrives som følgende; Æ som “Ae”, Ø som “Oe” og Å som “Aa”. Kig evt. nederst i dit pas (den blå linje), hvordan dit navn staves.

Der forbehold for ændringer i flytiderne. 

  

billetter_ikon_tickets.jpg

Billetter

I vil modtage jeres billetter ca. 5-10 dage før afrejse (medmindre det er LastMinute) - billetter kan komme enten via post, som TICKETLOS (ingen fysiske billetter) eller via e-mail. Venligst tjek jeres SPAM-filter inden I vælger at rykke for billetter. Tak. 

Hvis i ikke har modtaget billetterne 3 dage før afrejsen, så kontakt os venligst.

Du vil modtage en rejsebekræftelse (ein Sicherungsschein/Bestätigung). Husk at du SKAL medbringe rejsebekræftigelsen (Sicherungsschein/Bestätigung) under rejsen.

Visum og pasregler: Tjek, om passet er gyldigt før du rejser! I nogle tilfælde kan det være et krav, at jeres pas er gyldigt indtil 6 mdr. efter hjemkomst. Du kan følge med i reglerne for visum og pas ved at gå ind på Udenrigsministeriets hjemmeside (klik her), der opdateres jævnligt efter de nyeste gældende regler. 

--> Flere spørgsmål til billetter? Læs mere om billetter her. 

  

5_eller_flere_voksne_i_grupperejserne.png 

Grupperejser

Hvis du skal bruge mere end én boligenhed (én lejlighed/ét værelse).

--> Modtage et samlet tilbud ved at udfylde vores grupperejseformular

Hos følgende rejsebureauer er det muligt at booke grupperejse til mere end 6 personer. Det vil altså blive mellem disse bureauer at I vil modtage tilbud. Har I selv fundet tilbud på vor hjemmeside som I ønsker at vi skal booke manuelt er det vigtigt, at det er hos et af disse bureauer ellers kan prisen stige lidt.  

Her er bureauerne: 

TUI Gruppe (TUID, 1-2 Fly,GULET etc.), Alltours, Condor, Dertour, Meiers Weltreisen, ITS, ITSB, Jahn Reisen, ITT, Jahn Aut, Neckermann, TIP, TOC, OGE, PHX, SLR, AIR

 

Baggage

Bagageregler

Vær opmærksom på at man skal betale når bagagen vejer for meget. Du må hos de fleste selskaber medbringe 20 kg bagage pr. person samt 5 kg. håndbagage (max mål for håndbagage: længde x bredde x højde: 55 x 40 x 23 cm. – summen må ikke overstige 115 cm). Husk at alle ledninger til barbermaskine, PC, kamera m.m. skal være i kufferten og ikke medtages som håndbagage. Det samme gør sig gældende med alle væsker. Vi tager forbehold for evt. ændringer. Ydermere kan det være at der er kommet flere flyselskaber til som ikke findes på listen. Skulle dette være tilfældet er Du velkommen til at kontakte os.

--> Besøg vores side hvor vi har samlet links til bagageregler for alle flyselskaber

 

 

Details

Afbestilling af rejsen

Så snart du har booket din rejse på vores hjemmeside er den bindende for dig og rejseselskabet. Hvis du afbestiller rejsen, tilbageholder det tyske rejseselskabet et vist beløb. Beløbet er forskelligt fra rejsearrangør til rejsearrangør og kan løbe op til 90 % af rejseprisen, men det er afhængigt af, hvor lang tid før afrejse du afbestiller rejsen. Læs detaljerne i rejsearrangørens AGB (deres rejsebetingelser).

--> Vi anbefaler at du tegner en afbestillingsforsikring.

 

Tilkøb af forsikring?

Når du rejser via en tysk rejsearrangør har du brug for de samme forsikringer som hvis du rejser med en dansk rejsearrangør. I sammenhæng med at rejse, tegner de fleste en årsrejseforsikring hos deres nuværende forsikringsselskab, eller bestiller en forsikring når de booker rejsen. Denne forsikring sørger for hjemtransport ved sygdom eller død. For at få lægebehandling i europæiske lande er det vigtig, at du har et blåt europæisk sygesikringskort, som fås ved jeres bopælskommune indenfor 6 uger! Når du rejser udenfor Europa skal der tegnes en ekstra-forsikring som også dækker lægebehandling. Forhør dig evt. hos dit eget forsikringsselskab.

Tip: Forsikringer dækker oftest kun i skadestilfælde hvor rejsen påbegynder i Danmark. Hér er det vigtig, at du husker, at selvom du flyver fra Hamborg, så er du taget hjemmefra din bopæl i Danmark – du/I forlader jo bopælen i Danmark med bil/tog/bus for at komme til Hamborg Lufthavn.

Ønsker du at tilkøbe en rejseforsikring, har du mulighed for det her:

--> Her kan du tilkøbe en rejseforsikring

 

 

Klager

Klager skal skrives på tysk eller engelsk og sendes til vores tyske samarbejdspartner, Travianet ([email protected]). Rejsebureauet LMX kræver at man skriver på tysk. Det er desværre et krav, at klagen skal komme direkte fra kunden af, og kan ikke formidles igennem os. Vi modtager dog også meget gerne feedbacken, da vi løbende evaluerer på, hvorvidt vi skal blackliste hoteller.


Hvordan håndteres en evt. klage?

Heldigvis modtager de rejseselskaber vi samarbejder med kun ganske få klager, dog vil vi gerne gøre jer opmærksom på nogle ting vedr. en klage.

Det er vigtigt, at rejseselskabet/guiden vedkender sig problemet/manglen mens du er på hotellet/ferien, da det er meget svært efterfølgende at få medhold i en klage. Søg derfor dialogen mens du er på ferien, så rejseselskabet har en reel mulighed for at afhjælpe det. Derfor er det vigtigt, at du oplyser hotellets personale og/eller guiden om det. Læs også ovenstående punkt hertil. Hvis du ikke er tilfreds med løsningen, så gør guiden opmærksom herpå, således at guiden ikke tror, at du er tilfreds med guidens løsning/svar.

En klage skal sendes direkte til rejseselskabet senest 1 måned efter hjemkomsten. Skriv i klagen at du ønsker en ”økonomisk kompensation”. Typisk er kompensationen et vist beløb i procent af rejsens pris og beregnes ud fra “Frankfurter Tabellen”, som er et standardskema. Husk at alle voksne deltagere skal underskrive klagen. Det er rejsearrangørens beslutning, hvilken kompensation de giver, men de orienterer sig også på “Frankfurter Tabellen”.

Hvis der derefter stadigvæk er utilfredshed med afgørelsen, skal klagen igennem det tyske domstolssystem.


Hvad skal jeg gøre hvis jeg er utilfreds med værelset eller hotellet?

I det tilfælde, du ikke er tilfreds med en ydelse i sammenhæng med rejsen, er det absolut bedste du kan gøre at finde en løsning mens du er på ferien, således at der efterfølgende ikke bliver brug for at igangsætte en klageproces. Oplys hotellets personale eller guiden om det du er utilfreds med. Tag billeder af det du er utilfreds med, find eventuelt nogle vidner. I de fleste tilfælde er det muligt at flytte til et andet værelse eller evt. et andet hotel. Ved flytning til et andet hotel i en bedre kategori kan der påløbe en egenbetaling.



Questions

Mangler du svar?

Inden i kontakter os, så vær opmærksom på, at I kan nemt kan finde svar på rigtig mange spørgsmål vedrørende jeres rejse.

 --> Se vores "Spørgsmål og svar", hvor du kan søge på dit spørgsmål