Vigtig Information

 

Passport

Husk

Når du booker anbefaler vi, at du tjekker vores smiley ordning.

Der er smileyordning på alle hoteller under tilbud. Hvis du holder musen henover smileyen og du får flere oplysninger. Er der ingen eller få anmeldelser anbefaler vi, at I undersøger anmeldelser på Tripadvisor.  Anmeldelserne er ikke hele sandheden men en god vejleder. 

Så snart du har booket din rejse på vores hjemmeside, er den bindende for dig og rejseselskabet. Ved eventuel annullering - læs længere nede på denne side. 

Den juridiske aftale er mellem jer og rejsebureauet. Skov Rejser er kun formidler af rejsen.

Husk at alle familiemedlemmer skal have eget pas. 

Du kan kun booke et værelse ad gangen på vores side. Selvom du vil booke 4 voksne får I kun et værelse. I dobbeltværelse vil der så blive sat 2 ekstra senge ind. Familieværelse og andre kan have flere rum på samme værelse.

Det er vigtigt, at navnet i dit pas og på dine rejsepapirer er stavet på samme måde. Hvis dit navn indeholder Æ, Ø og Å skal de helst ikke bruges ved bestillingen. Hvis du vil bruge et navn med et af disse bogstaver, skal de skrives som følgende; Æ som “Ae”, Ø som “Oe” og Å som “Aa”. Kig evt. nederst i dit pas (den blå linje), hvordan dit navn staves, uden disse bogstaver. Er der stavefejl eller tastefejl kan de rettes, men ofte mod et gebyr.

Flyændringer 

Der er altid forbehold for ændringer i flvetiderne. Flytider kan ændres indenfor samme dag.

Afgange med direkte fly kan, i sjældne tilfælde, ændres til rejser med 1 stop. 

I Tyskland betragtes ud- og hjemrejse som rejsedage og derfor kan rejseselskabet ændre flytider indenfor samme dag uden at I kan få kompensation. Skulle en hjemrejse f.eks. ændres fra eftermiddag til formiddag kan I heller ikke få kompensation for f.eks. manglende frokost. 

Værelser skal ofte forlades om formiddagen på afrejsedato, og på ankomstdatoen skal man regne med at kunne få det om eftermiddagen. Kommer man før kan man tale med receptionen om det er ledigt ved ankomst. Det vil sige, at kommer man om natten eller formiddag kan der være ventetid på værelset. 

  

billetter_ikon_tickets.jpg

Billetter

Du modtager dine billetter ca. 5-10 dage før afrejse (medmindre det er LastMinute) - billetter kan komme enten via post, som TICKETLOS (ingen fysiske billetter) eller via e-mail. Tjek dit SPAM-filter , nogle gange havner de der. 

Hvis du ikke har modtaget billetterne 3 dage før afrejsen, så kontakt os venligst.

Du vil modtage en rejsebekræftelse (ein Sicherungsschein/Bestätigung). Husk at du SKAL medbringe rejsebekræftigelsen (Sicherungsschein/Bestätigung) på rejsen.

Visum og pasregler: Vær opmærksom på, at dit pas er gyldigt, før du rejser. I nogle lande kan det være et krav, at jeres pas er gyldigt indtil 6 mdr. efter hjemkomst. Du kan følge med i reglerne for visum og pas, ved at gå ind på Udenrigsministeriets hjemmeside, der opdateres jævnligt efter de nyeste gældende regler. 

Læs mere om billetter her

  

5_eller_flere_voksne_i_grupperejserne.png 

Grupperejser

Hvis du skal bruge mere end et værelse- / lejlighed, skal du udfylde vores grupperejseformular, for at modtage et samlet tilbud. 

Udfyld gruppeformularen her

Hos følgende rejsebureauer er det muligt at booke grupperejse til mere end 6 personer. Det vil altså blive mellem disse bureauer, at du vil modtage tilbud fra. Har du selv fundet et tilbud på vores hjemmeside, som du ønsker, at vi skal booke manuelt, er det vigtigt at det er hos et af disse bureauer ellers kan prisen være anderledes.   

Disse bureauer tilbyder rejser for mere end 6 personer: 

TUI Gruppe (TUID, 1-2 Fly,GULET etc.), Alltours, Condor, Dertour, Meiers Weltreisen, ITS, ITSB, Jahn Reisen, ITT, Jahn Aut, Neckermann, TIP, TOC, OGE, PHX, SLR, AIR

 

Baggage

Bagageregler

Du må, hos de fleste selskaber, medbringe 20 kg bagage pr. person samt 5 kg. håndbagage (max mål for håndbagage: længde x bredde x højde: 55 x 40 x 23 cm. – summen må ikke overstige 115 cm). Vær opmærksom på at man skal betale hvis bagagen vejer for meget. 

Under bagage  på vores side, har vi samlet links til regler for bagage for alle flyselskaber. 
Besøg siden her. 

 

Details

Afbestilling af rejsen

Så snart du har booket din rejse på vores hjemmeside er den bindende for dig og rejseselskabet. Hvis du afbestiller rejsen, tilbageholder det tyske rejseselskabet et vist beløb. Beløbet er forskelligt fra rejsearrangør til rejsearrangør og kan løbe op til 90 % af rejseprisen, men det er afhængigt af, hvor lang tid før afrejse du afbestiller rejsen. Læs detaljerne i rejsearrangørens AGB (deres rejsebetingelser).

Vi anbefaler du tegner en afbestillingsforsikring

Tilkøb af forsikring?

Når du rejser via en tysk rejsearrangør, skal du brug de samme forsikringer, som hvis du rejser med en dansk rejsearrangør. I sammenhæng med at rejse, tegner de fleste en årsrejseforsikring hos deres nuværende forsikringsselskab, eller bestiller en forsikring når de booker rejsen. Denne forsikring sørger for hjemtransport ved sygdom eller død. 

Vi anbefalder at du har et blåt sygesikringskort, inden du rejser afsted. Som EU borger kan man altid få lægebehandling, men med det blå sygesikringskort er du sikret "lige så god behandling som i dit hjemland." Derved risikerer du ikke, at modtage lægehjælp fra et sjusket sted. Det blå sygesikringskort kan bestilles, og du modtager det ca. 6 uger efter. 

Når du rejser udenfor Europa skal der tegnes en ekstra-forsikring som også dækker lægebehandling. Forhør dig evt. hos dit eget forsikringsselskab.

Tip: Forsikringer dækker oftest kun i skadestilfælde hvor rejsen påbegynder i Danmark. Hér er det vigtig, at du husker, at selvom du flyver fra Hamborg, så er du taget hjemmefra din bopæl i Danmark – du/I forlader jo bopælen i Danmark med bil/tog/bus for at komme til Hamborg Lufthavn, derfor vil den stadig dække.  Vi anbefaler dog altid, at man tjekker med sin egen forsikring først, da forsikringer kan være forskellige fra selskab til selskab.  

Ønsker du at tilkøbe en rejseforsikring, har du mulighed for det her.

 

klager.png

Klager

Har der været problemer eller fejl og mangler på rejsen, og du vil du klage over dit ophold, skal du klage til det tyske rejsebureau, rejsen er købt hos. Det er ikke Skov Rejser, der har aftalerne med hotellerne, det er de tyske rejseselskaber, og det er derfor dem, du skal kalge til. Vi hjælper gerne med henvendelsen til dem. 

På nedenstående link kan du læse om, hvordan du kan klage over rejsen. 

Læs mere om hvordan du klager her

Questions

Mangler du svar?

Mange af svarene på jeres spørgsmål står her på hjemmesiden. Kan du ikke finde dem, eller er der ting du alligevel er i tvivl om, er du altid velkommen til at kontakte os. 

 Klik på support i menulinjen, hvor du kan søge på dit spørgsmål