Vigtig Information

vigtig information skov rejser.jpg

På denne side kan du finde vigtig information til før- under- og efter din rejse. 

For mere information, se vores supportside.


Før din rejse 

annulering af rejse skov rejser.jpg

Når du har booket rejsen er den bindende mellem dig og rejseselskabet. Hvis du efterfølgende ønsker at afbestille din rejse, skal du være opmærksom på at det tyske rejseselskab kræver et administrationsgebyr for annulleringen. 

Gebyret varierer afhæningt af rejsebureau og antal dage før afrejse. Dette beløb kan være op til 90 % af rejsens samlede pris. Du kan læse mere under rejseabureauets rejsebetingelser. 

Vi anbefaler altid, at du tegner en afbestillingsforsikring

bagage skov rejser.jpg

Du må medbringe min. 20 kg. bagage pr. person samt 5 kg. håndbagage. Antal kg. varierer fra flyselskab til flyselskab. Du kan se hvor mange kilo, du må medbringe på dine billetter, som du modtager 7-10 dage før afrejse.
Her finder du en oversigt over alle flyselskaberne og deres individuelle regler for bagage.
Vær opmærksom på at du selv skal betale, hvis bagagen overskrider det tilladte antal kg. 

betaling skov rejser.jpg

Når du bestiller en rejse gennem Skov Rejser, kan betalingen foregå på to måder.

Bemærk: De tyske rejseselskaber sender  ikke bekræftelse på, at de har modtaget pengene.  Her er intet nyt, godt nyt. 

Betal via kortbetaling 

Hvis du vælger at betale via almindelig kortbetaling, bliver beløbet trukket automatisk. Ofte trækkes beløbet af to omgange, hvor et depositum bliver trukket umiddelbart efter booking. Restbeløbet bliver trukket 30 dage før afrejse. Her vil vi anbefale at I tjekker jeres kontoudtog, så I er sikre på at betalingen er sket.  
Dette er den nemmeste måde, da der ikke skal foretages noget yderligere.  Vær opmærksom på, der går 2-4 arbejdsdage, før rejsebureauet har modtaget dine penge. Derfor anbefaler vi at I holder øje med jeres konto løbende. 
 

Betaling med VISA-kort:
Vær opmærksom på, at VISA har indført en begrænsning på udenlandsbetaling på 25.000 kr. Overstiger regningen dette beløb,  vil det ikke være muligt for rejsebureauet at trække pengene. Derfor er det vigtigt, at I kontakter jeres bank, så de kan ændre beløbsgrænsen for udlandsbetaling. 

Betal via bankoverførsel

Hvis du vælger at betale med bankoverførsel, modtager du en regning fra rejsebureauet en til to uger efter bookingen er foretaget.  Her skal du bruge det IBAN nummer, som  står i den tilsendte regning.

Ofte skal  beløbet overføres af to omgange. Hvis du ønsker det, kan du også vælge at betale rejsens fulde pris ved første overførsel. Vi anbefaler at du betaler en uge før sidste betalingsdato, da der går min. 4 hverdage før rejsebureauet har modtaget din betaling.

Regningen betales over netbank. Her vælger du "udenlandsk overførsel".  Du skal herefter udfylde IBAN nummer, dato for overførsel, beløb,  og en evt. kommentar. Husk at skrive bookingnummer i "Besked til modtager"-feltet ved bankoverførslen. Enkelte  banker har ikke mulighed for, at skrive en kommentar til modtager. Hvis dette er tilfældet, eller hvis det virker uoverskueligt selv at gøre, kan du altid få din bank til at hjælpe dig. 

Last Minute rejser: 
Hvis din rejse er "Last Minute",  skal du være opmærksom på, at betalingen ikke altid kan nå at gå igennem ved en normal overførsel. Du skal derfor lave en "straks-overførsel". Ved spørgsmål hertil, kontakt da din bank. 

Vi anbefaler altid at du sender et bevis for gennemført betaling ved "Last Minute" rejser.  Dette kan gøres ved at sende billededokumentation (et screenshot) direkte til rejsearrangøren eller til os.
Hvis rejsearrangøren ikke har et bevis på at betalingen er sendt afsted inden deadline,  har de ret til at aflyse rejsen. Sker dette, vil du blive opkrevet et afbestillingsgebyr.

Eksempler på en regning fra de tyske rejsebureauer

Du modtager en e-mail, hvori ordet "Rechnung" indgår i emnefeltet. Deri kan du finde din regning.

Se billeder af eksempler på en regning fra et tysk rejsebureau ved at klikke HER.

billetter skov rejser.jpg

Hvordan modtager jeg mine billetter?

Det fremgår på ordrebekræftelsen, hvordan du modtager dine billetter. 

Husk altid at tjekke dit "SPAM-filter" / "Uønsker post". 

Du modtager enten dine billetter via email eller som TICKETLOS hvor du skal bruge din rejseplan.

Hvis du ikke har modtaget dine billetter inden 4 dage før afrejsen, så udfyld venligst vores kontaktformular.

Hvad skal jeg kigge efter? 

For at finde dine billetter, skal du kigge efter ord som: 

∙ Rejsegutschein

∙ Reiseunterlagen

∙ Voucher

∙ Kupon

∙ Reiseplan / TICKETLOS 

Hvornår modtager jeg mine billetter?

Du modtager dine billetter ca. 5-10 dage før afrejse. 

Er det TICKETLOS, kommer rejseplanen ofte kort tid efter rejsen er betalt.

Ved Last Minute rejser henter du billetterne i lufthavnen eller modtager dem pr. e-mail.  

Jeg har ikke modtaget mine billetter? 

Hvis du ikke har modtaget dine billetter 4 dage inden afrejse, kan du udfylde vores formular HER eller kontate Skov Rejser's support på [email protected]

check in skov rejser.jpg

Check-in i Hamborg Lufthavn

Check-in ved skranke

Når du ankommer til Hamborg Lufthavn skal du finde skranken for dit flyselskabe og vise din voucher/billetter og dit pas. 
Her vil du modtage dit boarding pass, sædenummer, gatenummer samt aflevere din bagage. 
Hvis du har udfordringer med at finde den rigtige skranke findes der i ankomsthallen flere steder med informationstavler.  Derudover er lufthavnspersonalet også altid behjælpelige. 
 

Check-in ved automat

Flere flyselskaber giver mulighed for at checke ind via check-in automater. Disse er lokalisteret i ankomsthallen. 

Her skal du benytte det pas som tilhører den som har booket rejsen. Hav også dine rejsedokumenter klar.

Online Check-in

Online Check-in giver dig mulighed for at checke ind hjemmefra og selv medbringe dit boardingpass. 

Dit log-in til online Check-in er oftets dit booking nummer og efternavn. Enkelte flyselskaber har en kode som du kan finde på din bekræftelse eller billet. 

Du kan checke ind online via flyselskabets hjemmeside eller app. Vær opmærksom på at du først kan checke ind 72-48 timer før afrejse,  afhængigt af dit rejsebureau.

Ikke alle flyselskaber tilbyder online Check-in. 
 

Reservation af flysæde

Ved online Check-in har du mulighed for at vælge dit flysæde. Vær opmærksom på at nogle flyselskaber kræver et administrationsgebyr.

Reservation af plads kan udelukkende gøres via flyselskabet.

covid19 skov rejser.jpg

Når du booker gennem Skov Rejser, følger rejsebureauerne de tyske myndigheders rejsevejledninger. 

SE VORES COVID-19 SIDE

grupperejser skov rejser.jpg

Udfyld denne formular og få et skræddersyet tilbud på en grupperejse, eller det antal værelser, der passer til præcis jeres behov: 

1. Udfyld formularen

2. SkovRejser.dk sender dig et tilbud pr. mail.

3. Du lader os vide om vi må booke den.

hvad er en rejseformidler skov rejser.jpg

Skov Rejser er en rejseformidler.

Det vil sige, at din rejse er købt ved det pågældende rejsebureau gennem Skov Rejser. Når du har booket din rejse er den bindende mellem dig og rejseselskabet.

Som rejseformidler hjælper vi dig gerne ved eventuelle spørgsmål eller problemer. 

Når du søger efter hotel

Skov Rejser anbefaler, at du altid benytter filtreringen i venste side, når du søger efter et hotel.
Her kan du nemt sortere i hotellerne og til- eller fravælge f.eks. direkte fly, transfer og/eller antal stjerner. Dermed kan du nemmere finde lige præcis dét hotel der passer til dine ønsker. 

Holiday check 

Når du booker din rejse anbefaler vi, at du tjekker vores smiley ordning inden.

Der er smileyordning på alle hoteller.  Holder du  musen over smileyen, får flere oplysninger og anbefalinger om hotellet.
Er der ingen eller få anmeldelser anbefaler vi, at I undersøger anmeldelser på Tripadvisor.  
Vær opmærksom på, at anmeldelserne udelukkende er baseret på de rejsendes oplevelser. Vurderingen er derfor individuel, men en god vejleder. 

Flere værsler

Ønsker du at finde tilbud til mere end ét værelse eller mere end 4 voksne/4 børn, bedes du henvende dig til vores support.  Så vil vi med glæde lave et godt tilbud til dig. 

Ved at booke to værelser efter hinanden selv, risikerer du at der f.eks. ikke er flere pladser tilbage på flyet til den anden booking. Vi kan udelukkende garantere, at alle rejsende kommer med på turen, hvis vi hjælper dig med at booke alle værelserne på én gang. 

Når du har fundet et spændende hotel


Har du fundet et spændende hotel på hjemmesiden du ønsker at booke, klikker du på det specifikke hotel. Herefter fremkommer en liste over de forskellige udbydere samt hvad de tilbyder inkluderet i rejsen.
Dette kan f.eks. være forskellige flytider, værelser eller forplejning.
Da udbudet blandt rejsebureauerne kan variere meget, anbefaler Skov Rejser, at du ser flere tilbud igennem. 
Det billigste tilbud er altid det øverste. 

Skov Rejser anbefaler altid, at du klikker på den blå boks "Rejsebeskrivelse fra rejsebureauet", så du er helt sikker på, hvad der indgår i den rejse du køber. 

Når du booker

Ønsker du at booke rejsen, klikker du på den grønne boks "Bestil fra rejsebureauet". Herefter kommer du til bestillings-siden hos rejsebureauet. 
Skov Rejser udelukkende er en rejseformidler og den rejse du køber er igennem det tyske rejsebureau. 

Du booker til præcis samme pris her som hos rejsebureauet. Der er Ingen skjulte gebyrer.

Det er vigtigt at du ser alle dine informationer igennem, når du booker din rejse:

- Er mit navn stavet korrekt i forhold til hvordan det står i mit pas?

- Er min og mine medrejsendes fødselsdag korrekt?

Det samme gør sig gældende i forhold til jeres rejsedetaljer:

- Er flytiderne og datoerne korrekte? 

- Er der transfer med i min rejse?

Når du har trykket på "Betal rejse" er rejsen bindende og kan dermed ikke annulleres eller ændres unden gebyrer. Der er ingen gratis fortrydelsesret. 

Efter du har booket 

Efter du har booket din rejse, vil du modtage en informations mail fra Skov Rejser samt en bekræftelse fra rejsebueauet. 

Skov Rejser modtager ikke de mails der bliver sendt til dig direkte fra rejsebureauet. Vi kan derfor ikke følge op på f.eks. betalingspåmindelser. Det er dit ansvar, at se efter f.eks. regning fra rejsebureauet eller billetter.
Dog vil vi meget gerne hjælpe dig undervejs;
Modtager du derfor en besked fra rejsebureauet som du ikke forstår,  skal du blot sende den til vores support.  

Ligeledes er det dit eget ansvar, at være opmærksom på eventurelle restriktioner og vilkår på din destination. Det er blandt andet vigtigt, at være opmærksom på visum-regler samt at dit pas flere steder udenfor EU skal være gyldige 6 måneder efter hjemkomst. Du kan læse mere her under vores fane "Pas og vusim regler". 

Er der det mindste du er i tvivl om, er du meget velkommen til at kontakte os telefonisk eller pr. mail. Vi sidder klar til at hjælpe dig i enhver situation. 

navne skov rejser.jpg

Du skal skrive dit navn præcis som det fremgår i dit pas. 

Du skal sikre dig, at dit mellemnavn hører under dit for- eller efternavn som det står i passet.

Navne med Æ, Ø og Å

Har du et navn indeholdende Æ, Ø og Å skal du være opmærksom på følgende i din booking:

- Når du booker skal du skrive navnet præcist som det står i passet, indenholdende Æ, Ø og Å.

- I din bekræftelse på rejsen vil navnet fremgå med AE, OE og AA. 

Navne med mere end 16 bogstaver

Navne der er længere end 16 bogstaver kan ikke stå på billetten.  Alligevel skal du skrive hele navnet. 

Hvis dit navn har mere end 16 bogstaver vil  rejsebureauet trække navnet sammen eller undlade et par bogstaver i dine rejsedokumenter. 

Der er fejl i mit navn

Er der sket en tastefejl under bookingen kan rejsebureauet opkræve et administrationsgebyr for navneændringen. 

Det er dit eget ansvar at være opmærksom på, at alle navne er stavet korrekt. 

Har du fundet en taste- eller stavefejl kan du kontakte vores support på [email protected]

Det er vigtigt at få navnet rettet så det står korrekt, da navnet på billetten skal stemme overens med navnet på passet. 

Der er fejl i mit køn

Hvis dit køn står forkert på rejsebeskrivelsen er der ingen grund til bekymring.  Det har ingen betydning for din rejse eller dine billetter. 

pas og visa skov rejser.jpg

Pas

Hvis du rejser inden for EU skal dit pas være gyldigt til og med hjemrejsen.

Hvis du rejser uden for EU skal dit pas, i nogle tilfælde, være gyldigt minimum 6 måneder efter hjemrejsedatoen.

Vi anbefaler, at du altid holder dig opdateret på din rejsedestinations pas- og visumregler. Dette kan du gøre via Udenrigsministeriet hjemmeside.

Vi gør opmærksom på at navnet på din billet skal stemme overens med navnet i dit pas. Indeholder dit navn Æ, Ø eller Å vil disse fremgå som AE, OE eller AA.

 

Pas til børn

Alle børn skal have sit eget pas. 

Vær opmærksom på, at hvis du rejser med børn der ikke er dine egne, skal du medbringe en værges underskrift samt kopi af pas. 

Du kan hente formularen for rejsefuldmagt her

Dokumentationen skal skrives på engelsk eller tysk, så alle kan læse og forstå den. 

Læs mere om pas til børn hos borger.dk.

Visum

Du kan frit rejse til lande inden for EU uden turistvisum.

Til lande uden for EU anbefaler vi, at du altid holder dig opdateret på visum- og pasregler.

Egypten

 Ved rejser til Egypten skal dit pas være gyldigt i 6 måneder efter hjemkomst.

For at rejse ind i Egypten skal du have et turistvisum. Dette køber du ved ankomst i lufthavnen i Egypten. Prisen på turistvisum kan variere. 

Thailand

Ved rejser til Thailand skal dit pas være gyldigt i 6 måneder efter hjemkomst.

Du kan opholde dig visumfrit i op til 30 dage.

Ved indrejse i landet får du et indrejsestempel der giver dig tilladelse til at opholde dig i landet i op til 30 dage. 

De Forenede Arabiske Emirater

Ved rejser til De Forenede Arabiske Emirater skal dit pas være gyldigt i 6 måneder efter hjemkomst.

Du opholde dig visumfri i op til 90 dage. 

Vær opmærksom på, at  det ikke er tilladt for personer under 21 år at checke ind på hoteller i De Forenede Arabiske Emirater uden følge af en rejsende over 21 år.

Kap Verde

Ved rejser til Kap Verde skal dit pas være gyldigt i 6 måneder efter hjemkomst.

Du kan opholde dig visumfrit i op til 90 dage. 

Senest 5 dage inden afrejse skal du registrere din rejse elektronisk via ease.gov.cv.  Her vil der også opkræves lufthavns sikkerhedsafgift som skal betales forud for din rejse. 

Den Dominikanske Republik 

Ved rejser til Den Dominikanske Republik skal dit pas være gyldigt i 6 måneder efter hjemkomst.

Du kan opholde dig visumfrit i op til 30 dage. Dog skal du købe et turistkort ved indrejse som koster 10 USD.

Cuba

Ved rejser til Cuba skal dit pas være gyldigt i 6 måneder efter hjemkomst.

Ved rejser til Cuba skal du have et turistvisum. 

Læs mere om visumregler til Cuba hos Udenrigsministeriet.

USA

Ved rejser til USA skal dit pas være gyldigt under hele rejsen. 

Ved indrejse til USA skal du søge ESTA mindst 72 timer før afrejse. 

Esta er en forhåndsgodkendelse der giver dig tilladelse til at rejse ind i landet.

Statsborgerskab

Har du ikke dansk statsborgerskab anbefaler vi, at du undersøger indrejsereglerne for din destination. 

Hvis du har spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os på [email protected]

rejsebetingelser skov rejser.jpg

"Rejsebetingelser”  hedder “AGB” (Allgemeine Geschäftsbedingungen) på tysk. Denne mail er vigtig at læse igennem. Forstår du ikke mailen, er google translate en god hjælp, ellers hjælper vi også gerne med at oversætte. 

Skov Rejser er en platform til at bestille rejser via en tysk rejseformidler. Rejseformidleren hedder Travianet.

 

Travianet GmbH
Stadtfeldstraße 16
D-94469 Deggendorf.

Når du booker en rejse gennem Skov Rejser er den jusidisk bindende mellem det tyske rejseselskab og dig. Det er derfor deres generelle forretningsbetingelser der er gældende. Det er derfor vigtigt at du tjekker, er sikker på at alle detaljer er korrekte og læser forretingsbetingelser igennem, inden du booker din rejse. 

Du kan se rejseselskabernes AGB’er her. Alle rejsearrangøre, som I kan rejse med via Skov Rejser, har efter tysk lov, deres egne AGB’er.
Disse AGB’er indeholder f.esk.:

  • ∙ Afbestilling af rejser

  • ∙ Sygdom før afrejse

  • ∙ Rejseforsikring

  • ∙ Force majeure

  • ∙ Hæftelse ved skader

  • ∙ Databeskyttelse

rejseforsikringer skov rejser.jpg

Når du rejser via et tysk rejsebureau kan du bruge din egen rejseforsikring eller tilkøbe en tysk rejseforsikring efter rejsen er booket.

Du kan bruge din danske rejseforsikring på lige fod med en tysk rejseforsikring, da rejsen påbegynder fra din bopæl i Danmark. Vi anbefaler, at du sikrer dig, at din forsikring dækker inden afrejse. 

Rejser du uden for Europa anbefaler vi, at du tegner en ekstra forsikring. Forhør dig hos dit forsikringsselskab. 

Vær opmærksom på at der både findes rejseforsikring som dækker under din rejse, samt afbestillingsforsikring som dækker i tilfælde af annullering af rejsen. 

Læs mere og bestil din rejseforsikring via vores supportside.

Blåt EU-sygesikringskort

Vi anbefaler, at alle rejsende har et blåt sygesikringskort. Dette giver dig adgang til nødvendig offentlig behandling på samme vilkår som andre borgere i EU.

ændringer af bookinger skov rejser.jpg

Ændringer af rejsen

Ønsker du at ændre din rejse skal du kontakte vores support. 

Vi gør opmærksom på at en allerede booket rejse, ikke kan ændres uden et adminisrationsgebyr fra rejseselskabet. 

Rejsen kan ikke ændres under 30 dage inden afrejse.

Ændringer fra rejsebureauet 

Ved ændringer af rejsen fra rejseburauet vil du modtage besked herom direkte pr. mail.

I tilfælde af ændringer fra rejsebureauet vil du modtage alternative forslag eller muligheden for annullering af rejsen. 

Skov Rejser tager forbehold for ændringer af rejsen.

mit skov rejser .jpg

Mit Skov Rejser er din personlige rejseside.

Her kan du gemme tilbud, se information om din bookede rejse og tidligere rejser. 

Du skal oprette en profil for at benytte Mit Skov Rejser. Læs mere via vores supportside.

Under din rejse

flyændringer skov rejser.jpg

Flyselskabet har ret til at ændre afrejsetidspunktet. 

Flyændringer kan ske på afrejsedagen. Disse er oftest kun få timer, men i visse tilfælde kan ændringen være over 12 timer. I sjældne tilfælde kan direkte fly ændres til en rute med mellemlanding. 

Hvis der forekommer flyændringer vil du modtage besked herom direkte pr. mail. 

Flyændringer og flyaflysninger er som udgangspunkt ikke dækket af rejseforsikringen. Ved forsinkelser over 4 timer eller aflysninger anbefaler vi  flyhjælp.dk.

Skov Rejser tager forbehold for ændringer af flytider.

nåede du ikke flyet skov rejser.jpg

Hvis du misser dit fly fra Hamborg lufthavn skal du  kontakte dit flyselskab i lufthavnen samt dit rejsebureau. De vil kunne hjælpe jer med at finde en ny afgang for egen regning. 
Mange rejsebureauer har kontor i Hamborg lufthavn hvor i også kan henvende jer.

Det er vigtigt, at du sikrer dig, at jeres rejse stadig er gældende i tilfælde af, at I ikke når flyet.  Rejsebureauet har ret til at annullere jeres rejse ved for sen Check-in. Kontakt derfor altid rejsebureauet eller vores tyske samarbejdspartner, Travianet hvis dette er tilfældet. 

parkering og lufthavnshotel skov rejser.jpg

Det er en fordel at booke parkering til Hamborg Lufthavn hjemmefra. 

Prisen på parkering afhænger af afstanden til lufthavnen. 

Du kan benytte lufthavnens shuttlebusser fra parkeringspladsen. 

Vi anbefaler at booke jeres parkeringsplads i god tid. 

Undersøg på forhånd parkingspladsens vilkår og betingelser samt retningslinjer for ankomst.  Vi anbefaler, at i ankommer i god tid, da transporttiden fra parkeringspladsen varierer.

Har i ikke betalt på forhånd tager parkingspladserne oftest kun imod kontanter.

Book din parkeringsplads på dansk via Parkvia.com

toldregler skov rejser.jpg

Nedenfor kan du se information omkring toldsatser samt toldregler.
Når du rejser som privat, skal du være opmærksom på, at der ofte beregnes told af de varer du tager med ind i landet.
Toldreglerne er forskellige alt afhængig af, om du rejser inden- eller udenfor EU, din alder samt hvilke produkter du har med.

Få mere information på  hjemmesiderne Toldpriser samt Skat.

Der tages forbehold for ændrede toldsatser.

Medlemslandene i EU

Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Irland, Italien, Kroatien, Letland, Litauen, Luxemborg, Malta, Polen, Portugal, Rumænien, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.

Regler og love kan ændres og er derfor uden ansvar for Skov Rejser. 

Generelle regler

Når du rejser inden for EU, kan du i de fleste tilfælde frit tage varer med fra andre EU-lande, hvis varerne benyttes til privatforbrug til dig selv og/eller din husstand. Det er derfor ikke lovligt, at indføre varer med henblik på videresalg.

Regler og love kan ændres og er derfor uden ansvar for Skov Rejser

Se mere om toldregler her. 

transfer skov rejser.jpg

Transfer er din transport til og fra destinationslufthavnen og hotellet. 

Transfer med rejsebureauet 

Inden du booker kan du i rejsens oversigt se om der er transfer inkluderet. 

Har du booket en rejse uden transfer kan vores support hjælpe dig med et godt tilbud. 

Størstedelen af rejser gennem Skov Rejser er med transfer inkluderet i prisen. 

Ankomst i lufthavnen

Procedyren for transfer til hotellet varierer.

Oftests står en guide ved ankomshallen. I skal vise jeres voucher for transfer og bliver herefter henvist til bussen.

I andre tilfælde skal du finde en skranke med dit rejsebureau, hvor en guide vil være til rådighed.

Hjemrejse

Du vil få besked fra rejsebureauet cirka 24 timer før hjemrejse angående opsamlingstidspunktet på dit hotel. 

Du finder informationerne via rejsebureauets app, i receptionen eller i informationsmappen. 

Ved spørgsmål kan du henvende dig i receptionen eller kontakte rejseguiden. 

Privat transfer

Flere vil gerne undgå en lang bustur med mange stop og booker derfor privat transfer. 

Hvis du ønsker privat transfer på rejsen vil vi være behjælpelige med at finde et tilbud. 

ud og hjemrejse skov rejser.jpg

Når du rejser med Tyske rejsebureauer, betragtes ud- og hjemrejse som rejsedage. 

Værelset kan, som udgangspunkt, benyttes om eftermiddagen på ankomsdagen.
På afrejsedatoen skal værelset forlades om formiddagen. 
Ønsker du værelset før eller efter, kan det ofte bestilles gennem rejsebureauet. Konktakt genre vores support hvis du har brug for hjælp hertil. 

I og med at ud- og hjemrejse betragtes som rejsedage, har flyselskabet ret til at ændre deres afgange inden for samme dag uden konsekvenser.  Bliver en hjemrejse f.eks. ændret fra aften til eftermiddag, kan der ikke søges kompensation for manglende måltid. 

Efter din rejse

klager.png

Vil du klage over dit ophold, skal du klage til det tyske rejsebureau som har du købt rejsen hos.  Dog vil vi som formidler gerne hjælpe med at behandle klagen.  

Klagen kan skrives på enten engelsk eller tysk og sendes til vores tyske samarbejdspartner Travianet på e-mailadressen [email protected].  Alternativt kan du sende klagen til os på dansk. 

Rejsebureauet skal have klagen senest 1 måned efter, du er kommet hjem fra ferie. 

Vi modtager meget gerne feedback, da vi løbende vurderer, om enkelte hoteller under standard, skal fjernes fra vores hjemmeside.

Ved klager, skal du være opmærksom på følgende

Det er vigtigt, at rejseselskabet / guiden vedkender sig problemet, mens du er på hotellet. Du kan finde guidens nummer i dine rejsedokumenter. Det er meget svært at få medhold i en klage, når du først er kommet hjem. Søg derfor dialogen, mens du er på ferien, så rejseselskabet har en reel mulighed for at hjælpe dig.  Hvis du ikke er tilfreds med løsningen, så gør opmærksom på det med det samme. Guiden skal i forbindelse med klagen underskrive et dokument. 

Vores erfaring viser, at det er meget svært at få kompensation for blandt andet udvalg af mad, beskidte faciliteter  eller hvis værterne er uhøflige. Det er meget individuelt, hvad man som gæst forventer og finder uacceptabel.

Som tidligere nævnt, skal en klage sendes til rejseselskabet senest en måned efter hjemkomst. Vi anbefaler at klagen er konkret og at du vedhæfter dokumentation og underskrift fra guiden samt billedebeviser.  Skriv i klagen, at du ønsker en økonomisk kompensation. Kompensationen beregnes ud fra “Frankfurter Tabellen”, som er et standardskema. Det er rejsearrangørens beslutning, hvilken kompensation de giver.  Skov Rejser har ingen indflydelse på afgørelsen.  

Når klagen er sendt, har rejsebureauet min. 10 uger til at behandle klagen. Hvis du er utilfreds med afgørelsen, skal klagen behandles ved en tysk domstol.

Skov Rejser hjælper gerne med at oversætte og fremsende klagen.   


Utilfreds med værelset eller hotellet?

Det bedste, du kan gøre, er at finde en løsning, mens du er på ferien, for at undgå en klageproces efterfølgende.

Ofte kan hotellets reception være jer behjælpelig. De kan i nogle tilfælde hjælpe med at flytte til et andet værelse eller lave en opgradering. Vær opmærksom på, at dette kan være for egen regning.
Det kan også være en mulighed at flytte hotel. Dette skal besluttes med guiden fra rejseselskabet. Ofte vil det være mod betaling.

Klageformular

Skov Rejser har udarbejdet en klageformular i samarbejde med vores tyske samarbejdspartner, Travianet, hvor du kan udfylde den nødvendige information. Denne sendes direkte til Travianet.
Find klageformularen HER

Hvis du ikke ønsker at benytte dig af denne mulighed, kan du sende klagen direkte til vores mail på [email protected].  Herefter oversætter vi klagen og sender den videre til rejsebureauet. 

misted baggage skov rejser.jpg

Flyselskabet er ansvarlig hvis der er noget af din bagage der mistes eller beskadiges. 

Det er vigtigt at du hurtigst muligt henvender dig til lufthavnspersonalet og får udfyldt en PIR (Property Irregularity Report). Dette er dokumentation for forsinkelse eller skade af din baggage, hvis det er nødvendigt at kræve erstatning hos flyselskabet. 
Det er vigtigt, at I ikke forlader bagageudleveringsområdet, før at I har anmeldt skaden, og fået et bevis herpå. 

Flyselskabet kan også vejlede dig om dine rettigheder og sporing af din bagage.

Skov Rejser anbefaler derudover, at du kontakter din rejseforsikring eller din indboforsikring for at høre om de dækker ødelagt eller mistet bagage samt eventuelle udgifter til nødvendige køb. Sørg for at gemme alle kvitteringer til køb i forbindelse med mistet eller ødelagt bagage. 

questions2 skov rejser.jpg

Mangler du svar?

Få hurtigt svar på dit spørgsmål på vores supportside

 

Senest opdateret januar 2023.