Klager & Utilfredshed med hotel

Find dit svar i artiklen

Klager
Vil du klage over  dit ophold, skal du klage til det tyske rejsebureau, du har købt rejsen hos. Det er ikke Skov Rejser, der har aftalerne med hotellet, det er de tyske rejseselskaber, og det er derfor dem, du skal henvende dig til.

man-1246277_1920.jpg

Klagen skal skrives på tysk eller engelsk og sendes til vores tyske samarbejdspartner Travianet på mailadressen  [email protected]. I er også meget velkomne til at sende klagen til os på dansk og vi vil oversætte denne og videresende klagen til rette vedkommende.

Utilfreds med værelset eller hotellet?

Det absolut bedste, du kan gøre, er at finde en løsning, mens du er på ferien. Så undgår du at skulle sætte gang i en klageproces efterfølgende.

Fortæl hotellets personale og guiden om det, du er utilfreds med. Tag fx nogle billeder eller få guiden/receptionen til at komme med op på dit værelse. I de fleste tilfælde er det muligt at flytte til et andet værelse eller evt. et andet hotel.  Det er rejsebureauets og hotellets ansvar at finde et værelse eller et hotel der er af samme standard som det købte. 

 

Hvad skal du være opmærksom på i din klage?

Er det ikke lykkedes dig at få klaret det hele på destinationen, og du stadig ønsker at klage, når du kommer hjem, så er følgende vigtigt: 

Det er vigtigt, at rejseselskabet/guiden vedkender sig problemet, mens du er på hotellet. Det er meget svært at få medhold i en klage efterfølgende. Søg derfor dialogen, mens du er på ferien, så rejseselskabet har en reel mulighed for at afhjælpe det. Det er vigtigt, at du oplyser hotellets personale og/eller guiden om problemet. Hvis du ikke er tilfreds med løsningen, så gør opmærksom på det med det samme. 

Vedlæg så meget dokumentation som muligt. Fotos er rigtig god dokumentation. Få guidens navn, og skriv, hvornår du talte med ham/hende. Vær konkret, og brug ikke for mange følelser i din klage.  Nogle rejsebureauer benytter også en klageformular. Få en kopi af denne formular og vedlæg den i din klage. 

En klage skal som sagt sendes direkte til rejseselskabet senest 1 måned efter hjemkomsten.  Skriv i klagen, at du ønsker en økonomisk kompensation. Typisk er kompensationen et vist beløb i procent af rejsens pris og beregnes ud fra “Frankfurter Tabellen”, som er et standardskema.  Det er rejsearrangørens beslutning, hvilken kompensation de giver, men de orienterer sig også på “Frankfurter Tabellen”.

Når klagen er sendt har det tyske rejsebureau 10 uger til at behandle klagen.  Hvis du derefter stadigvæk er utilfredshed med afgørelsen, skal klagen behandles ved en tysk domstol.

Vi anbefaler på det kraftigste, at du forsøger at klare det på stedet - det er den bedste løsning, og det sikrer også dig en bedre ferie. 



Fandt du ikke et svar?

Kontakt os  Telefonrr.png eller søg videre nedenstående ↓ 

Klageformular

Træk filer her, eller Gennemse ...

Kunne du bruge svaret til noget?

Tilkendegiv venligst din rating af artiklen:
1 2 3 4 5
Tak for dine svar! Vi sætter pris på din feedback.
Klager & Utilfredshed med hotel Rated 5 / 5 based on 2 reviews. | Læs artikel