Betaling af rejsen og restbetaling 2

Find dit svar i artiklen

Hvordan kan jeg betale min rejse?
Betalingen for rejsen afhænger af, hvilke former for betaling rejseselskab accepterer. Nogle rejseselskaber tilbyder udelukkende betaling via bankoverførsel, mens andre rejseselskaber, som Tui, Tjaereborg, ITS, Jahn Reisen, Neckermann, LMX og mange flere også tilbyder betaling med kreditkort.

Kreditkort
Langt de fleste rejser betales med kreditkort. Det anbefales, hvis man gerne vil have betalingen skal køre automatisk. Dermed skal man ikke huske på, hvornår betalingsdatoerne falder. Det er nemlig således, at man ved de tyske rejseselskaber betaler sin rejse i to rater. Første rate er et depositum, der svarer til ca. 20-40% af rejsens total pris. Anden rate er restbeløbet, som betales ca. 4 uger før afrejse. Vær opmærksom på, at bestiller i en afrejse med mindre end 4 uger til ferien, så vil hele beløbet blive trukket på én gang. 

Vi gør opmærksom på, at der på et visakort ikke kan hæves mere end  25.000 kr (ca. 3.335 €), over en 30 dages periode. Ved du at i skal betale mere, så spørg din bank, om det er muligt kortvarigt at hæve betalingsloftet. Derudover er der nogle, som har en rejseforsikring med på deres mastercard, dette kan i fint benytte jer af. 

Uanset kort, så må i ikke fortvivle, hvis pengene ikke er trukket fra jeres konto på forfaldsdatoen. Det kan forekomme, at der kan gå op til 7 arbejdsdage, før i kan se pengene er trukket fra kortet, da transaktionen foregår mellem Danmark og Tyskland. Er pengene stadig ikke trukket 7 arbejdsdage efter forfaldsdatoen, så vil vores support meget gerne høre fra jer. 

Der er i følge EU-direktivet fra d. 13/1-2018 ikke længere kortgebyr, når du betaler din rejse igennem Skov Rejser.

Bankoverførsel
Den anden betalingsform er en udenlandsk bankoverførsel fra din netbank til det tyske rejseselskab. I vil i forbindelse med bookingbekræftelsen fra det tyske rejseselskab modtage en faktura (afhængig af afrejsetidspunkt og rejsebureau). Fakturaen indeholder information omkring, hvornår depositum og restbetalingen skal falde, beløbene for hver forfaldsdato, samt de nødvendige bankoplysninger.

Vi har udarbejdet en vejledning til, hvordan man foretager en udenlandsk overførsel. Du finder guiden her, eller ved at trykke på  fanen Vigtig info --> betaling.  Driller netbetalingen kan i også spørge jeres bank om hjælp, de hjælper som oftest gerne med at foretage betalingen.

Vær opmærksom på at i altid skal skrive jeres referencenummer i kommentarfeltet ved betalingen, så jeres rejseselskab har mulighed for at holde styr på jeres betalinger.  Betaler i hele beløbet på én gang, skal vi give rejseselskabet besked, da skal i derfor skrive til supporten at i med TIS-ID: xx, har foretaget en betaling af hele beløbet på én gang.

Er i usikre på, om betalingen er foregået korrekt, så kontakt også gerne vores support. Så vil de gå i dialog med rejseselkabet, og sikre sig alt er som det skal være. 

 

Betaling af LAST MINUTE rejser
Har i købt en LAST MINUTE ferie,  dvs. en rejse, hvor der vil være afrejse inden for få dage (eksempevis dagen efter bookingen). Så kan i hverken nå at betale med en udenlandsk bankoverførelse eller kredikort. Derimod skal betalingen ske ved skranken "AHS", i terminal 1, i Hamborg Lufthavn. Sommetider kan man ikke betale med kreditkort i disse tilfælde, og det kan derfor være nødvendigt, at i har pengene med kontant i Euro (€). I kan ikke satse på at hæve pengene i lufthavnen, det er derfor strengt nødvendigt, at i har hævet pengene inden i ankommer til Hamborg Lufthavn.

Det er vigtigt i straks kontakter supporten ved en LAST MINUTE booking, og hører hvordan betalingen konkret skal foregå for jer. 

 

Efter betalingen (betalingsbekræftelse)
Langt fra alle rejsebureauer sender en bekræftelse, når de har modtaget betalingen. Dog kan du se når beløbet er trukket på din netbank. Du er også meget velkommen til at kontakte supporten. Du vil modtage en rykker (på tysk "Mahnung") hvis  rejseselskabet ikke har modtaget betalingen.  Vær opmærksom på, at hvis bank overførslen er foregået tæt på forfaldsdatoen, så kan det tyske rejseselskab nå at sende en rykker, inden de ser om jeres betaling er kommet. Her skal i ikke foretage en betaling mere, men blot kontakte supporten, og sikre alt er okay med jeres betaling.

 

Fandt du ikke et svar?

Kontakt os  Telefonrr.png eller søg videre herunder ↓ 

Kunne du bruge svaret til noget?

Tilkendegiv venligst din rating af artiklen:
1 2 3 4 5
Tak for dine svar! Vi sætter pris på din feedback.
Betaling af rejsen og restbetaling 2 Rated 5 / 5 based on 1 reviews. | Læs artikel