Betaling
Opdateret over en uge siden
Betaling

Sådan foregår betaling

Når du bestiller en rejse gennem SkovRejser.dk, kan betalingen foregå på to måder.

Nogle rejseselskaber tilbyder udelukkende betaling via bankoverførsel, mens andre rejseselskaber også tilbyder betaling med kreditkort. Der vil stå, hvordan du kan betale, når du booker.


Bemærk: De tyske rejseselskaber sender ikke altid bekræftelser på, at de har modtaget pengene på deres konto. Her er intet nyt godt nyt. Det vil altså sige, at de kun kontakter jer, hvis de mangler penge.

Betal via kreditkort

Ved nogle rejsebureauer kan man betale med kreditkort direkte på hjemmesiden, hvor du kan indtaste dine kortoplysninger sidst i bookingen. Ved andre rejsebureauer skal modtager du efter bookingen et betalingslink.

Betalingslinks

For at betale med kreditkort, vil man ved nogle rejsebureauer få brug for et sikkert link, hvor I kan logge ind og betale. Følgende rejsebureauer tilbyder kreditkortbetaling via betalingslink:

- FTI

- 5VorFlug

- BigXtra

- Vtours

- LMX

Du vil automatisk få tilsendt et betalingslink til din email fra vores support, når du booker en rejse ved et af ovenstående rejsebureauer.

Bucher Reisen, Anex Tours og Öger Tours tilbyder også kreditkortbetaling via et betalingslink, men dette sendes ikke til dig automatisk. Kontakt os via det blå chat-ikon i nederste højre hjørne hvis du ønsker at betale med kreditkort ved disse rejsebureauer.

Kan du ikke se dit rejsebureau på listen? Så er det fordi, du enten skal betale med en bankoverførsel, eller du kan betale med kreditkort direkte på vores hjemmeside.

Kreditkort direkte på hjemmesiden

Man betaler ofte sin rejse i to rater. Første rate er et depositum, der svarer til ca. 10-40% af rejsens totale pris. Anden rate er restbeløbet, som betales ca. fire uger før afrejse. Vær opmærksom på, at ved bookinger med afrejse om mindre en én måned, vil beløbet blive trukket på én gang.


Hvis I har en rejseforsikring via Mastercard, kan dette også benyttes ved tyske rejsebureauer.


SkovRejser.dk vil anbefale, at I tjekker jeres kontoudtog, så I er sikre på at betalingen er sket. Der kan gå op til syv arbejdsdage, før betalingen er trukket fra jeres konto. Er pengene stadig ikke trukket syv arbejdsdage efter forfaldsdatoen, må I endelig kontakte os, så vi kan finde en løsning.

Der er ifølge EU-direktivet fra d. 13/1-2018 ikke længere kortgebyr, når du betaler din rejse gennem SkovRejser.dk.

Hvis der betales med VISA

Vær opmærksom på, at VISA har indført en begrænsning på udenlandsbetaling på 25.000 kr. Overstiger regningen dette beløb, vil det ikke være muligt for rejsebureauet at trække pengene. Derfor er det vigtigt at I kontakter jeres bank, inden I betaler, så de kan hæve beløbsgrænsen.

Betal via bankoverførsel

Hvis du vælger at betale ved bankoverførsel, kommer regningen fra rejsebureauet én til to uger, efter bookingen er foretaget. Hvor længe der går, inden du modtager regningen, afhænger af afrejsetidspunkt og rejsebureauet.

Her skal du bruge det IBAN-nummer samt BIC/Swift-nummer, som typisk står i fodnoten af den tilsendte regning (Se eksempler i bunden af siden). Du går ind på din egen netbank og vælger "udenlandsk overførsel". Her vil du blive bedt om at udfylde IBAN-nummer, BIC/Swift-nummer, dato for overførsel, beløb, hvilken konto beløbet skal overføres fra og evt. en kommentar. Husk at skrive booking- eller regningsnummeret i "Besked til modtager"-feltet ved bankoverførslen. Ved nogle banker har du ikke mulighed for at skrive en kommentar til modtager. Hvis dette er tilfældet, eller hvis det virker uoverskueligt selv at gøre, kan du altid få din bank til at hjælpe dig med det, og ofte også gøre det for dig.

NB: Hos nogle banker skal du også bruge den tyske banks adresse. Denne adresse finder du også på regningen.

Ofte skal beløbet overføres af to omgange. Hvis du ønsker det, kan du også vælge at betale rejsens fulde pris ved første overførsel. Vi anbefaler, at du betaler en uge før sidste betalingsdato, da der går min. fire hverdage, før rejsebureauet har modtaget din betaling.

De tyske rejseselskaber sender ikke en bekræftelse på, at de har modtaget pengene. Her er intet nyt, godt nyt.


BEMÆRK LAST MINUTE-REJSER
Hvis din rejse er en last minute-rejse, skal du være opmærksom på, at betalingen ikke altid kan nå at gå igennem ved en normal overførsel. Her skal du i stedet lave en straksoverførsel. Ved du ikke, hvordan du laver sådan en, skal du kontakte din bank for hjælp.

Hvis du har booket en last minute-rejse, anbefaler vi altid, at rejsearrangøren får et bevis på, at du har sendt pengene afsted. Dette kan gøres ved at sende et billede eller et screenshot af overførslen til os. Herefter vil vi så kunne sende dokumentationen videre til rejsebureauet.


VIGTIGT

Hvis rejsearrangøren ikke har et bevis på, at betalingen er sendt afsted fra din bank inden deadline, har de ret til at aflyse rejsen på din regning. Sker dette, vil de med stor sandsynlighed beholde størstedelen af beløbet som et afbestillingsgebyr.

Kvittering for betaling SKAL cirka se ud som følgende for at blive godtaget som bevis for betaling:

Hvordan du tyder regningen ved bankoverførsel?

Du modtager en e-mail, hvori ordet Rechnung indgår i emnefeltet i din mail indbakke. Deri kan du finde din regning. Du skal bruge IBAN-nummer og SWIFT/BIC-nummer, som plejer at stå nederst på regningen. Selve bankoverførslen foretager du i din netbank via "udenlandsk overførsel" eller fysisk i din bank. Hvis der er problemer ved denne overførsel, kan du kontakte din bank for hjælp.

1. Eksempel: Et billede med en regning fra rejsebureauet Ferien Touristik

Ferien_Touristik.png

2. Eksempel: Et billede med en regning fra rejsebureauet Vtours

Eksempel_pa_en_regning_fra_Vtours.png
Besvarede dette dit spørgsmål?