Klager

Vil du klage over dit ophold, skal du klage til det tyske rejsebureau som har du købt rejsen hos.  Det er ikke SkovRejser.dk, der har aftlaerne med hotellerne, det er de tyske rejseselskaber og det er derfor dem, du skal henvende dig til. 

OBS! Rejseselskabet LMX kræver at klagen er på tysk, her er Google Translate fint. 

VI/rejsebureauet skal have det senest 1 måned efter, du er kommet hjem fra ferie. Det er desværre et krav, at klagen kommer direkte fra kunden, og den kan derfor ikke formidles igennem os. Vi modtager dog meget gerne feedbacken, da vi løbende vurderer, om vi skal blackliste hoteller. 

Heldigvis modtager de rejseselskaber, vi samarbejder med, kun ganske få klager. 

 

Du skal være opmærksom på følgende

Det er vigtigt, at rejseselskabet / guiden vedkender sig problemet, mens du er på hotellet. Det er meget svært at få medhold i en klage, når du først er kommet hjem. Søg derfor dialogen, mens du er på ferien, så rejseselskabet har en reel mulighed for at hjælpe dig. Hvis du ikke er tilfreds med løsningen, så gør opmærksom på det med det samme. Læs også "Utilfreds med værelset eller hotellet?" og "Vil du klage, når du kommer hjem?", som du finder længere nede.

En klage skal som sagt sendes direkte til rejseselskabet senest 1 måned efter hjemkomsten. Skriv i klagen, at du ønsker en økonomisk kompensation. Typisk er kompensationen et vist beløb i procent. 

Husk, at alle voksne deltagere skal skrive under på klagen, inden den sendes. Når klagen er sendt, har det tyske rejsebureau 12 uger til at behandle klagen. Hvis du er utilfreds med afgørelsen, skal klagen behandles ved en tysk domstol.

SkovRejser.dk hjælper gerne med at fremsende klagen til vor partner og følge op. Kan I ikke skrive den på tysk eller engelsk så oversætter vi gerne.  Vigtigt I gør klagen kort og meget konkret. 

 

Utilfreds med værelset eller hotellet?

Det absolut bedste, du kan gøre, er at finde en løsning, mens du er på ferien. Så undgår du at skulle sætte gang i en klageproces efterfølgende.

Ofte kan hotellets reception være jer behjælpelig, hvis I er utilfredse med det værelse, I har fået. De kan måske hjælpe jer med at flytte til et andet værelse eller med at opgradere jer til en anden værelsestype - vær opmærksom på, at dette er for egen regning.
Det kan også være en mulighed at flytte hotel. Dette er en sag, I skal vende med guiden fra rejseselskabet og ofte vil dette være mod betaling af en merpris.

 

Du SKAL kontakte en guide for at få lov til at klage

Såfremt man ønsker at klage,  når man kommer hjem, er det et krav fra mange rejseselskabers side, at I har et bevis på, at I har talt med guiden og ikke har været tilfreds med en evt. løsning, denne forslår. Ligeledes kan det være en god ide at tage nogle billeder af de ting, som I mener vil underbygge jeres klage.

FTI

Rejser I med FTI vil det stå i Jeres rejse dokumenter og kan ud som eksemplet neden for:

 

Alltours

Rejser I med Alltours vil det stå i Jeres rejse dokumenter og kan ud som eksemplet neden for: 

 

DER Touristik

Rejser I med DER Touristik vil det stå i Jeres rejse dokumenter og kan ud som eksemplet neden for.

Her bruges linket til rejsebureauets hjemmeside hvor man skal finde sit hotel og så kan man se guiden der er tilknyttet hotellet. Her kan man se hvornår guiden er på hotellet og telefon nummer man kan kontakte vedkommende på.

 

5 Vor Flug

Rejser I med 5 Vor Flug vil det stå i Jeres rejse dokumenter og kan ud som eksemplet neden for: 

 

Vil du klage, når du kommer hjem?

Er det ikke lykkedes dig at få klaret det hele på destinationen, og du stadig ønsker at klage, når du kommer hjem, så er følgende vigtigt: 

Sørg for at tage billeder, hvis det er muligt. Husk at tale med guiden - du skal kunne bevise, at du har forsøgt at få problemet løst på stedet. Få guidens navn, og få ham til at udfylde en klageformular med underskrift på. Ønsker du kompensation, så skriv også det. Om du kan få kompensation, er helt op til det tyske rejsebureau og desværre ikke noget, SkovRejser.dk har indflydelse på. Der er faste regler og tariffer på kompensation.  

Vores erfaring viser, at det er meget svært at få kompensation for fx kedelig eller for lidt mad at vælge imellem, hvis der er lidt beskidt, eller hvis værterne er uhøflige. Det er meget individuelt, hvad man forventer og finder uacceptabelt, og derfor svært at sætte en standard, som alle er tilfredse med.

Vi anbefaler på det kraftigste, at du forsøger at klare det på stedet - det er den bedste løsning, og det sikrer også dig en bedre ferie. 

 

Påkrævet
Påkrævet
Påkrævet
Påkrævet
Påkrævet
Påkrævet
Påkrævet